تمام تلاش خود را وقف افزایش توان دفاعی می‌کنیم

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

 
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اظهارات برخی افراد در کم‌اهمیت جلوه دادن توان دفاعی کشورمان گفت: تجربه دفاع مقدس به ما آموخته‌است که تمام تلاش خود را وقف افزایش توان دفاعی کشورمان کنیم.
به گزارش پایگاه مردمی ارتش به نقل از خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ سیدعبدالرحیم موسوی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش «پیام‌آوران شکست حصر» که عصر امروز در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به اظهارات نسنجیده برخی افراد مبنی بر لزوم محدود کردن نیروهای مسلح کشور اظهار داشت: تجربه دفاع مقدس به ما آموخته‌ و ما را به مرحله‌ای از بلوغ فکری رسانده‌است که حاضریم تمام تلاش خود را وقف افزایش توان دفاعی کنیم و اگر لازم باشد از ملزومات زندگی خود نیز بگذریم.
 
وی افزود: ما امروز برای اینکه روزهای تلخ آغازین جنگ و یورش بی‌رحمانه دشمن و گورهای دسته‌جمعی را تجربه نکنیم، مرزهای خود را هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر تشکیل داده و با تروریست‌ها می‌جنگیم؛ که بر همین اساس روز‌به‌روز بر توان دفاعی و تهاجمی خود می‌افزاییم.
 
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حماسه‌آفرینی‌های شهدای جنگ تحمیلی به‌ویژه شهیدان فکوری، فلاحی، جهان‌آرا، نامجو و کلاهدوز، افزود: این پنج شهید و دیگر شهدا ما را بر اهمیت این موضوع (ارتقای توان دفاعی و امنیت کشور) آگاه کردند و اگر افرادی که این موضوع را گوششان نشنیده و قلبشان درک نکرده، بروند مشکل خود را حل کنند.
 
وی در ادامه با بیان نکاتی به ویژگی‌های عملیات ثامن‌الائمه (شکست حصر آبادان) پرداخت و افزود: عملیات شکست حصر آبادان تهدیدی بود که می‌توانست منجر به نابودی و از دست دادن بخشی از سرزمین کشورمان شود؛ اما با تلاش رزمندگان اسلام به دانشگاهی تبدیل شد که همچنان از خروجی‌های آن استفاده می‌کنیم و سود می‌بریم.
 
جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به این نکته که شکست حصر آبادان در امتداد اجرای فرمان امام راحل صورت گرفت، خاطرنشان کرد: امام (ره) در این رابطه خیلی واضح و روشن فرمان دادند؛ که در طول جنگ چنین فرمانی از سوی ایشان بی‌سابقه بود؛ اگرچه ایشان همواره فرامین خود را در طول جنگ ابلاغ می‌کردند.
 
امیر موسوی در ادامه تصریح کرد: عملیات شکست حصر آبادان دارای پیامدها و ابعاد گسترده‌ای بود و نکات برجسته‌ای نیز در دل خود داشت و همین باعث شده بود که بالاترین رده‌های فرماندهی برای اجرای فرمان امام راحل در این عملیات سر از پا نمی‌شناختند؛ لذا بر ما واجب است که دستاوردهای این عملیات را به نسل آینده منتقل کنیم. نکته بعدی که این عملیات داشت این بود که شادی و خوشحالی به‌دست آمده از این عملیات بیشتر از هر جهت به‌خاطر اجرا شدن فرمان امام راحل بود؛ که این عمق ولایت‌مداری و امامت‌خواهی یک ملت را نشان می‌دهد.
 
جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به وحدت ارتش و سپاه پاسداران اظهار داشت: شکست حصر آبادان اولین گام بلند پیوند میان ارتش و سپاه بود؛ که از آن روز آغاز شد و تا کنون ادامه داشته و در آینده نیز ثمرات ناشی از این پیوند مبارک را در کشور و منطقه خواهیم دید.
 
امیر موسوی در ادامه گفت: یکی دیگر از نکات قابل اهمیت این عملیات تاثیر راهبردی آن در سرنوشت جنگ بود، به‌نحوی که پس از پیروزی در این عملیات دور جدیدی از پیروزی‌ها و پیشروی برای ما در جبهه‌های حق علیه باطل شکل گرفت.
 
در پایان این مراسم از کتاب «روزهای سرنوشت» تألیف سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش به‌دست امیر سرتیپ موسوی رونمایی و از خانواده‌های شهیدان جهان‌آرا، فکوری، فلاحی، نامجو و کلاهدوز تجلیل شد.
 
انتهای پیام

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا